Мария Иванова е директор на ЧОУ „Цар Симеон Велики“ и учител по български език и литература в ЧГПНП „Асен Йорданов“. Възпитаник е на Великотърновския университет “Св. св. Кирил и Методий”, където завършва българска филология. Пътят ѝ започва като учител по програма “Заедно в час”, където се среща и черпи опит от вдъхновяващи хора, борещи се за успеха на всяко дете в България. Част от нейните успехи през последните години в образованието са: почетно отличие “Неофит Рилски” от Министерството на образованието и науката; Google сертифициран учител; автор на главата „Четивна грамотност“ от Наръчник за умения „Как да развиваме умения на 21-ви век в час?“.
Мария вярва, че ролята на учителя е да даде на учениците си свобода с граници. За нея учителската професия е изключително предизвикателна и е истинска само когато ѝ се посветиш напълно.
Константина Нешева е директор на ЧОУ ,,Цар Симеон Велики”. Възпитаник е на Пловдивски университет ,,Паисий Хилендарски”, където защитава магистърска степен по педагогика и психология. През годините е преминала през редица обучения към Дружеството по позитивна психотерапия в България и понастоящем е сертифициран медиатор.
Има дългогодишен опит като преподавател и треньор в България и САЩ.
За нея е важен цялостният холистичен процес на възпитание и обучение на подрастващите.
Румяна Божинова е главен учител в начален етап на ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Завършила е ЮЗУ” Неофит Рилски”, гр. Благоевград. Магистър “Начална училищна педагогика”. Професионалният й опит като учител е близо 25 години. Отличена с приз “Учител на годината” за община Сандански.
“Учител съм, защото това е най-добрият начин да промениш света. Измервам своя успех през успеха на учениците си.”
Ива Славова е учител в начален етап в ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Има бакалавърска степен по “Начална и предучилищна педагогика”. Живяла е в САЩ, Холандия, Германия и Кипър и е преподавала в българско училище в чужбина. Сертифициран инструктор по JUMP Math и ментална аритметика.
В работата си се фокусира върху индивидуалните потребности на учениците и се стреми да помага на всяко дете да развие пълния си потенциал.
“Вярвам в идеята, че всяко дете може да постига високи резултати.”
Невсе Люманкова е учител в начален етап на ЧОУ „Цар Симеон Велики“. Завършила е счетоводство и контрол в Икономическия университет в гр. Варна. В момента приключва магистратурата си “Начална училищна педагогика” към СУ “Св. Климент Охридски”, както и професионална квалификация “Въведение в Монтесори педагогиката”. Смята, че учителите са стълбичката на бъдещето, защото “учителството е професията, която създава всички други професии”.
Хилари Николова e учител в начален етап в ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Бакалавър е в специалност „Начална и предучилищна педагогика“. Притежава професионална квалификация “Въведение в Монтесори педагогиката”. Вярва в това, че „децата трябва да бъдат учени как да мислят, не какво да мислят”.
Десислава Якимова е учител в начален етап в ЧОУ ,,Цар Симеон Велики”. Завършва бакалавърска степен „Специална педагогика“ и магистърска степен „Логопедия“. Квалифициран Монтесори педагог и терапевт. Вярва, че да си добър учител е призвание, което се осъществява и изразява в усмивката и резултатите на децата.
,,Възрастните са отговорни за ценностите, които предават на детето!”.
Вероника Костова-Йорданова е учител по български език и литература в ЧОУ “Цар Симеон Велики” в прогимназиален етап. Завършила е висшето си образование в Софийски университет “Свети Климент Охридски”, специалност “Българска филология”. Нейната мисия е да подпомага учениците си в изграждането им като личности с будна гражданска съвест.
„Най-важното явление в училище, най-поучителният предмет, най-живият пример за ученика е самият учител.“ – Фридрих Дистервег
Станислава Стефанова е учител по човекът и природата, физика и химия в прогимназиален етап в ЧОУ „Цар Симеон Велики” и в ЧГПНП „Асен Йорданов“.
Завършва бакалавър “Химия” и квалификация за учител по химия в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. През 2021 година завършва квалификация за учител по физика и астрономия в Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“. През 2022 завършва магистърската програма “Хранителна химия” в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, а в момента е докторант по “Методика на обучението по химия”.
Две години преподава във великотърновски регион природни науки по програмата „Заедно в час“, където през втората си година работи и като асистент-координатор подкрепа и обучител на учители по природни науки.
През 2022 г. е обявена за SUPER STEM учител на България. Малко след това е избрана за учител по химия на годината от Съюза на химиците в България и фондация “Св. Св. Кирил и Методий”. Освен това е една от 40-те успели българи в конкурса на Дарик радио “40 до 40”. Печели първи места в конкурси на издателство Просвета и Тракийски университет. Получава почетно отличие “Неофит Рилски” – едно от най-високите отличия в системата на образованието. Автор е на СТЕМ книжки за ученици в прогимназиален етап и обучител на учители.
За нея учителската професия е нещо много повече от преподаване. Споделя, че да си учител не означава просто да планираш урок, а да прекарваш ценно време с децата – да се интересуваш от техния живот, да разговаряш с тях за техните интереси, да ги мотивираш, да бъдеш ролеви модел за тях, да ги накараш да мечтаят и да преследват мечтите си, да си поставят високи цели и да ги следват и не на последно място – да им помогнеш да станат добри хора.
Освен в училище, той работи и като треньор по футбол във Футболен клуб “Барокко Спорт”.
Теодора Димитрова е учител по обществени и природни науки в прогимназиален етап в ЧОУ „Цар Симеон Велики“ и в ЧГПНП „Асен Йорданов“. Тя е доктор по социално-икономическа география. Автор е на учебни пособия и научни статии. Участва в някой значими за обществото ни проекти като например „Европейска политика по изменение на климата – за въвеждане на климатични действия в образователната програма на българските училища“. В професионално отношение Теодора постига успехи още през първата си година като учител като бива номинирана за „Учител будител“. През 2016 г. е отличена с награда по случай 24 май. Квалифицирана е по редица курсове свързани с наука и образование. Има изключително богат опит като лектор в редица културно-образователни мероприятия. Тя силно вярва в максимата, че планетата ни се озарява от Слънцето, а човек от знанието.
Александра Владимирова е преподавател по немски език в начален етап в ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Има 9 години опит във възрастови групи от начален етап, включително и в детска градина. Завършва бакалавър “ Германистика“ в НБУ. Член на съюза на преподавателите по немски език в България. Участвала в конференции на Фондация „Ханс Зайдел“.
Пламена Иванова е учител в начален етап в ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Придобива бакалавърска степен по „Предучилищна и начална училищна педагогика“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Учител с близо 10-годишен опит.
В работата си прилага различни похвати, за да открие как учениците ще изучават и усвояват новата материя по-ефективно. Целта ѝ е да посрещне специфичните и индивидуални нужди на всяко дете, тъй като вярва, че всеки ученик заслужава образование, което да развива неговите силни страни.
“Вярвам, че трябва да обичаш това, което преподаваш, да си отдаден и ентусиазиран, както и да си искрен в тези свои чувства.”
Таня Ташева е ресурсен учител в ЧОУ “Цар Симеон Велики”. Завършила е бакалавърска степен по „История и география“ в ЮЗУ „Неофит Рилски“ и магистратура „Логопедия“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
„Вярвам, че всяко дете може да се обучава въпреки своите различия. Всеки трябва да може да комуникира свободно, да бъде разбран и приет. Ние сме тези, които помагат на един ученик да намери своята пътека към знанията и уменията в училище и живота.“
Станимира Христова завършва „Специална педагогика“ през 2011 г. Основател е на център за работа с деца „Местенцето“ и участва в проект „Едно училище за всички“ на Център за приобщаващо образование. Професионалният й път минава през програмата на “Заедно в час”. Консултира учители и родители, работи с деца със специални образователни потребности – индивидуално, в малки групи и в училищна обстановка. Убедена е, че пътят за приемане на „различието“ и израстването на децата като разбиращи и приемащи хора, преминава през съвместното им обучение.
Яне Николов е училищен логопед в ЧОУ „Цар Симеон Велики“. Завършва бакалавърската си степен по „Логопедия“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Първите му професионални стъпки са в Център за социална рехабилитация и интеграция на деца и младежи с увреждания. Няколко години работи като Национален координатор на центровете за деца и семейства в риск в мрежата на „Каритас София“ и управлява Център за деца и семейства в квартал „Факултета“, София. Фасилитира процеса по изготвянето и прилагането на политика за закрила на деца в организацията, за която работи по това време. Магистърската си програма по „Клинична логопедия“ завършва в Югозападния университет. Професионалните му интереси са насочени към диагностика на комуникативните нарушения; езикови нарушения на развитието; говорни нарушения на развитието; придобити езикови нарушения; ЕЕГ диагностика и биофийдбек терапия.
Споделя, че всеки ден с децата в училище е изпълнен с много емоции, забавни игри, сериозна работа и много усмивки от постигнатите резултати.
Ралица Иванова е бакалавър по „Психология“ от Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“. Завършила e семестриално магистърска програма по клинична психология в Нов български университет и e сертифициран психодрама асистент към Института по психодрама и групова психотерапия „Бернхард Ахтерберг“.
Професионалният ѝ опит е в сферата на образованието като училищен психолог и учител към фондация „Заедно в час“, както и оказването на психологическа подкрепа на деца и младежи със специални потребности. Интересите ѝ са в сферата на психичното здраве, детско благополучие и помощ.
Вярва, че психологическата подкрепа на децата, родителите и професионалистите, работещи с тях, е важна част от личния път на познание и израстване и би могла да разшири перспективите им в бъдеще.
Теодора Борисова – преподавател в Центъра за обучение “Цар Симеон Велики”. Завършва СУ “Св. Климент Охридски” като магистър по история. Дългогодишен преподавател по предмети история и цивилизации и история на културата в НГДЕК “Св. Константин Кирил Философ”. Ръководител на учебни практики в България и чужбина. Научен ръководител на ученически дипломни работи.
Член на работна група по проектна дейност към МОН по програмата “За по-качествено образование”. Член на Националната комисия към МОН за организиране и провеждане на олимпиада по история и цивилизации. Член на работна група към МОН за съставяне на учебно-изпитни програми по история и цивилизации за държавен зрелостен изпит. Член на Асоциацията на екскурзоводите в България. Дипломиран екскурзовод. Редактор към издателство “Просвета”.
Автор на:
Работата й в сферата на българското образование за нея е мисия и признание. Убедена е, че успешният учител е не този, който предава знанията си, а вдъхновява децата сами да достигнат до тях. Като възпитаник на Класическата гимназия споделя мисълта на римския философ Сенека “Non scholae, sed vitae discimus” (“Не за училището, а за живота се учим” ).