Клубна
дейност
Програма, информация и такси за клубните занимания вижте тук
ДНК научен клас с Явор Денчев
Подходящ за ученици от ПК, 1., 2. и 3. клас.
Детски Научен Клас е създаден от Явор Денчев – магистър по микробиология (Университет на Виктория, Канада), учител и аниматор с дългогодишен опит както в България, така и в Канада.
Цели:
- Да покажем на децата, че науката не е страшна купчина от сухи формули и бледи картинки, а е изключително вълнуваща, интересна и полезна. Тя е начин на мислене и отваря врати към непознати светове и умения у децата.
- Да се стимулира вроденото детско любопитство и приключенско чувство, развива въображението и оформя собствено разбиране за света чрез научни демонстрации, експериментиране с насока и свободно изследване.
- ДНК предлага иновативни и забавни образователни научни пакети от областта на химията, физиката, науки за Земята и биологията. Докато се забавляват и забъркват слузести отвари, разкриват невидими съобщения или свързват електрически вериги, децата неусетно ще се запознаят с основните принципи на научната мисъл и ще развият въображението и изобретателността си.
Защо да изберем интерактивния научен клас на ДНК?
Интерактивен подход – децата участват активно и пълноправно в процеса на обучението си със собствени идеи и експерименти според интересите и наблюденията си, търсят самостоятелно решения и изграждат собствен опит.
Интердисциплинарен подход – смислово свързаните модули карат децата да мислят по-критично, да откриват модели на повтаряемост, да правят задълбочен анализ и да вадят заключения, изграждайки собствен начин на мислене.
“Светът и необятният космос” с Ваня Бърдарова
Подходящ за учениците от 1., 2. и 3. клас
Клубът засяга интересни и любознателни теми за възникването на планетата Земя, нейният произход и мястото на Космическия небосклон. В него децата ще научат повече и за другите планети, за най-голямата обсерватория в България, както и редица други факти и предположения за Слънчевата система.
Цели:
- Развиване на мисленето и въображението.
- Запознаване с тайните на Космоса, анализиране на научни факти и теории и лично отношение и разсъждение за тях.
- Изучаване на природни явления, планети и космически закони с цел развиване на мисленето, насочено към закономерностите в природата и случващите се процеси във Вселената.
- Да научат интересни факти от науката за небесните тела, слънчевата система и ролята на Земята като част от Слънчевата система.
- Да се запознаят с Астрономията като наука.
- Да задоволят любопитството си и да изразят своята лична позиция за произхода на Земята и древните цивилизации.
- Изготвяне на проекти за небесните тела и посещение на планетариума в гр. Смолян и Роженската обсерватория, мнения и разсъждения.
English Science Club Ниила Алрифаи
Подходящ за ученици от 4., 5. и 6. клас
Клубът дава възможност на учениците по забавен, креативен и ползотворен начин да обогатят речника си в областта на науката, да усъвършенстват цялостната си способност да говорят свободно и да направят това чрез провеждане на експерименти и забавни дейности, свързани с научни теми.
Цели:
- Учениците ще преминат през забавни експерименти, използвайки всекидневни материали.
- Преподаване изцяло на английски език от native speaker с голям опит в светата на ESL и науките.
- Фокус върху връзката между науката и реалния живот.
- Развиване на четивни и лексикални умения, свързани с английския език.
- Развиване на презентационни умения и работа в екип.
Научен клуб „Млад изследовател“ със Стаси Йорданова
Подходящ за учениците от 4., 5. и 6. клас
Научният клуб включва интересни експерименти, реални научни проекти, игри, викторини, тайни вълнуващи мисии и загадки. Децата ще изследват света около тях и ще откриват тайните на Вселената. Всички занятия са практически насочени и стимулират креативността, критичното мислене и дигиталните умения на учениците, а някои от тях са именно – запалване на огън с вода, създаване на сапун, наблюдаване на обекти под микроскоп, създаване на слонска паста за зъби, експерименти, с които да накараме метал да изчезне, четене на тайни кодове, създаване на собствен детектор на лъжата. Работейки в екип, нашите малки учени ще решават научни предизвикателства.
Цели:
- Разкриване на науката чрез забавление: Превърни се в млад учен, като участваш в вълнуващи и интерактивни експерименти, които ще запалят любопитството ти и ще те вдъхновят да откриваш света около теб.
- Практикуване на научни умения в реалния живот: Опитай ръцете си в практически проекти и експерименти, които ще ти покажат как науката се прилага във всекидневния живот и как можеш да създаваш нещо ново и полезно.
- Развиване на критичното мислене и креативност: Стани част от процеса на научни открития, като използваш научния метод за решаване на проблеми и развиваш уменията си за анализ и творчество.
- Развиване на работа в екип и създаване на приятелства: Работи в екип с други млади учени, откривай нови приятелства и виж колко забавно е да решаваш научни предизвикателства заедно с други ентусиасти.
“Четене с разбиране” със Силвия Иванова
Подходящ за учениците от 4., 5. и 6. клас.
Клуб „Четене с разбиране’’ е за деца, които искат да се потопят и да открият скрития свят на думите, тяхното значение и смисъл и да бъдат част от обществото на четящите хора. Усвояването на четенето се състои в доброто ниво на разбиране на текста.
Цели:
- Развиване на когнитивните умения – декодиране на думите, сравняване на прочетеното и обработване на информацията, а също и развиване на визуализация, вербално логическо мислене, абстрактно мислене и гъвкавост на мисълта.
- Повишаване грамотността и мотивация на учениците чрез провокиране на читателски интерес.
- Развиване на социално-емоционални компетентности.
- Повишаване на ефективността при справяне с житейски проблеми. Повишаване на четивната грамотност.
- Обогатяване на лексикалния запас.
- Приложение на усвоения текст и поуки в ежедневието.
- Подобряване на концентрацията, логическото мислене и комуникативноречевите умения на учениците.
“Светът на стратегиите” с Габриела Василева
Подходящ за учениците от 1., 2. и 3. клас.
Искате ли да отключите истинския потенциал на вашето дете, неговото логическо мислене и стратегическа визия? В клуба „Светът на стратегиите“ ви предлагаме точно това.
Цели:
- Интелектуални предизвикателства: Игри, които ще тестват и усъвършенстват уменията на децата.
- Турнири и състезания: Измерване на силите с най-добрите и признание.
- Забавление и удоволствие от ученето: Създаване на забавна и мотивираща среда за учене. Създаване на собствена настолна игра.
Присъединете се към това вълнуващо стратегическо приключение и открийте как игрите могат да трансформират мисленето на децата и да създадат нови приятелства.
Вашето място в света на стратегиите ви очаква!
“Състезателна математика” с Ива Славова
Подходящ за учениците от 4. и 5. клас.
Клубът е с насоченост към подготовката за математически състезания, както и е с фокус към надграждането на уменията на учениците за решаване на логически задачи, изискващи абстрактно мислене.
Цели:
- Да насърчи любовта към предмета, да засили концентрацията и съобразителността. Учениците ще бъдат провокирани да търсят творчески и нестандартни решения.
- Благодарение на състезателната математика децата получават знания и умения, които ще им бъдат полезни както в училище, така и занапред в живота. Това ще им помогне да растат уверени, мотивирани и целеустремени.
- Вълнуващ и полезен начин да помогнете на децата си да развият важни житейски умения и да постигнат отлични резултати в академичните си занимания.
“Забавна математика” с Румяна Божинова
Подходящ за учениците от 2. и 3. клас.
Математическите предизвикателства ще покажат, че точната наука може да бъде лесна, приятна, достъпна и интересна. Заниманията ще бъдат насочени към включването й в реалния живот, като ще покажем, че има житейска необходимост от владеенето на математически умения. Участници в клуба имат завоювани грамоти и медали в математически състезания.
Цели:
- Развиване логическото мислене, съобразителността, паметта и творческото прилагане на усвоените знания.
- Решаване на задачи от състезателна математика, подготвяне за математически турнири и състезания. Чрез игри, лабиринти, кръстословици, пъзели и др. учениците ще учат чрез преживяване.
“Приложни и изящни изкуства” с Александра Владимирова
Подходящ за учениците от ПК, 1. и 2. клас.
В този клуб на децата се предоставя възможността да творят чрез рисуване, приложно и изящно изкуство. Децата се научават не само да рисуват, оцветяват, моделират или конструират, те развиват качества, които ще им помагат в бъдещия живот. Детето трябва да има свободата да изразява себе си, а какво е по-подходящо от изкуството.
Цели:
- Запознаване с различни течения на изкуството и техники, подходящи за използване на тяхната възраст.
- Работа с природни и рециклиращи се материали е приоритетна, по този начин затвърждаваме и апела към опазването на околната среда. В клуба ще работим с и върху – текстил, керамика, мозайка, пирограф, графика, живопис, рисунка върху платно и др.
- Участие в национални и местни конкурси по изобразително изкуство, а в края на клуба (последното занятие) ще се осъществи специална изложба/инсталация на учениците.
Лаборатория по приложни изкуства с Надя Коцева
Подходящ за ученици от 3., 4. и 5. клас
Лабораторията по приложни изкуства включва увлекателни дейности, които развиват сръчност, комбинативност, естетически вкус, творческо самочувствие, артистичност и фантазия. Вдъхновени от великите художници, ще създадем оригинални произведения от различни материали. Малките майстори ще имат възможността да създадат часовник от моделин, вдъхновен от необичайните часовници на Салвадор Дали, или да направят макет по мотиви от картините на Ван Гог, колаж от вестници и списания в стила на Пикасо. Ще се потопим и в творчеството на видни български художници, създавайки творби като илюстрации, картички, книгоразделители, вдъхновени от Майстора и Златю Бояджиев.
Цели:
- Запознаване с различни приложни техники, които формират готов продукт с предназначение и роля в ежедневието.
- Запознаване с основни факти и история от творческия път на големи чуждестранни и български художници.
- Знания за използването на разнообразни материали и тяхното рециклиране.
- Създаване на навици за рециклиране и формиране на отношение за използване на продукти многократно в ежедневието с различна приложимост.
- Възпитателни (представи, възгледи, убеждения, отношения, форми и норми на поведение)
- Стимулиране интереса към творчеството на исторически художници, развиване на отношение към различните форми на изкуството.
- Развиване на навици за подредена работна среда и поддържане на хигиена, грижа за околния свят.
В края на учебната година творбите ще бъдат част от изложба на тема “Приложна еколаборатория”.
Клуб “Испански език” с Моника Стефанова
Подходящ за учениците от ПК, 1., 2. и 3. клас.
Клубът предоставя на учениците възможността да се потопят в богатата и разнообразна испанска култура, докато подобряват своите езикови умения. Дейностите са подходящи както за начинаещи, така и за напреднали. Програмата дава възможност на учениците да участват в различни дейности, които включват: езикови работилници, интерактивни уроци за усъвършенстване на граматика, лексика и разговорни умения, културни събития, запознаване с испанските традиции, празници и кухня, проекти и презентации, работа по интересни проекти на испански език, които учениците ще представят пред клуба, филмови дни, гледане на испански филми с последващи дискусии, игри и забавления, учене чрез игри и пъзели.
Цели:
- Усвояване на материала по испански език чрез теория и игри, песни, танци, упражнения, рисунки и проекти. Към всеки урок децата научават и песни, с които нагледно разказват какво се пее в тях.
- Проектите в часовете развиват фината моторика и помагат на децата да усвоят всичко, което правят на испански език.
Програмиране и роботика – Junior Mindhub
Подходящ за учениците от ПК и 1. клас.
Програмирането може да е лесно и интересно, когато е поднесено с правилния към децата игрови и проектен подход. В нашата програма използваме най-разнообразни програмни среди, които поддържат интереса на децата, развивайки тяхното логическо и аналитично мислене.
Цели:
- Програмиране поведението на роботи и да изпълняват най-различни вълнуващи мисии с тях.
- Изготвяне на собствени проекти на таблети и да разработват собствени игри.
- Децата ще минават през различни предизвикателства, надграждайки плавно своите знания и умения и усвоявайки постепенно фундаментални концепции в програмирането като програма, инструкция, последователност на инструкциите, цикли, условия и др.
- Децата ще работят често в екип, а програмирането ще им стане любимо занимание.
Програмата на MindHub е внимателно съобразена с всяка възрастова група и притежава сертификат за качество от Education Alliance Finland (EAF). Родителите ще получават редовна обратна връзка за прогреса на децата и снимков материал от заниманията.
Програмиране и роботика – Middle Mindhub
Подходящ за учениците от 2. и 3. клас.
MindHub е иновативна мрежа от обучения по програмиране за деца и юноши, предлагаща интересни методи и инструменти, специално разработени за бъдещи програмисти. С много страст и иновации, създаваме среда, в която децата могат да се отличават! Програмния свят влиза в класната стая! Групата на второкласниците и третокласниците има възможността да започне приключението си в света на програмирането, тогава когато вече са запознати с разнообразието и функциите на игрите. Това събужда у тях любопитството към създаването на игри и начините и принципите, по които те работят.
Цели:
- Запознаване с фундаментите на програмирането.
- Обвързваме знанията по математика с основни кодове за позиция.
- Създаваме идеята за това как да облечем инструкциите в код.
- Въвеждаме вида на събитията в алгоритмите на програмите;
- Изучаваме нови функции за програмиране на роботите;
Програмиране и роботика – Senior Mindhub
Подходящ за учениците от 4., 5. и 6 клас.
MindHub е иновативна мрежа от обучения по програмиране за деца и юноши, предлагаща интересни методи и инструменти, специално разработени за бъдещи програмисти. Групата четвърти и пети клас са натрупали знания, които правят първите им стъпки в света на програмирането по-лесни и интуитивни. Познанията им по математика и английски дават летящ старт във въвеждащите уроци. Визуалното програмиране за тази група е създадено в унисон с възрастта на нашите ученици. Всички герои, картини и сценарии, както и графиката на всички кодове са достъпни и интересни за всеки ученик.
Цели:
- Изучаване що е това променлива и каква е ролята й в програмирането.
- Разглеждане на нови понятия – променливи/присвояване на стойност/дебъгване.
- Изучаване какво е цикъл и как той многократно изпълнява действия.
- Запознаваме се с различни събития, които задействат различни алгоритми.
- Въвеждане на условен оператор, който задейства различна част от кода в зависимост от дефинираното условие.
“Малки откриватели на светове” с Яница Бойчева
Подходящ за учениците от 4., 5. и 6. клас.
Клубът е с фокус върху въвеждането на учениците в увлекателния свят на географията. Чрез разнообразни и интерактивни дейности децата ще откриват нови култури, природни феномени и географски чудеса, като развиват своите познания и любопитство към света около тях. Всички уроци са представени по занимателен и практически ориентиран начин, който стимулира креативността и дигиталните умения на децата.
Цели:
- Да насърчи интереса и любопитството на учениците към географията чрез забавни и образователни дейности;
- Да развие практически умения и критично мислене чрез интерактивни уроци и изследователски проекти.
- Да стимулира работата в екип и сътрудничеството сред учениците чрез групови проекти и общи задачи.
- Да обогати знанията на децата за различни култури, природни явления и географски обекти по целия свят.
“Математика за всеки” с Гергана Йорданова
Подходящ за учениците от ПК и 1. клас.
Клубът е с фокус към изграждане на устойчив интерес към математиката, формиране на положителна мотивация за нейното изучаване чрез решаване на задачи с разнообразно сюжетно съдържание – състезателни, забавни, логически, нестандартни и други.
Цели:
- Развиване на критично мислене, увереност и творчески подход за справяне с различни ситуации. Посредством откривателски игрови подход, логически задачи и двигателни дейности всяко дете прави своите първи и смели крачки, към света на математиката.
- Приоритет на клуба е да подпомогне цялостното обучение на учениците по математика в училище и представяне на математическите състезания.
- Научаване на различни техники на учене, които ускоряват и подобряват, както процеса на разбирането, така и в прилагането на наученото.
Клуб “Родолюбче” с Анна Христова
Подходящ за ученици от ПК и 1. клас.
Българската история е богата със своята пъстрота, дава на света не едно и две неща, а на българския народ хиляди поводи за гордост. Клубът възпитава дух на родолюбие, толерантност и национално самочувствие.
Цели:
- Запознаване децата с фолклорното ни богатство, традиции и обичаи чрез драматизации, рисуване, апликиране, танци и пеене.
- Развиване на умения за учене, креативност, критическо мислене, самооценка, емоционална интелигентност, работа в екип.
- Мотивиране на учениците да запазят, съхранят и предават традициите ни като се възпитава дух на родолюбие и патриотизъм.
- Възпитаване на доброволчество, благотворителност и толерантност.
- Формиране на любов към родината.
- Изграждане на позитивно отношение към природната среда и позитивно междуличностно отношение в социалната среда като елементи на екологичната и гражданската култура.